Info

Viktig information

Tack för att du läser följande text.

Vi rekommenderar er att hämta upp ballongen eller gåvan samma dag som det är tänkt att produkten ska användas (eller ges bort).
Detta gäller endast för vissa produkter. Kontakta gärna oss gällande vilka.

____________

Upphämtningstider är vanligtvis:

Vardagar:
Kl. 19.00 - 22.00

Fredag-söndag
kl. 09.00-12.00.
kl. 19.00-22.00.
Samt vardagar enligt överenskommelse.
Vi är mestadels flexibla efter kundens önskemål men detta är våra ramtider.
Du är självklart mer än välkommen med förfrågan om upphämtning/leverans.

____________

Något som är vanligt förekommande med Heliumballonger är att dessa kan krympa tillfälligt när dom utsätts för kyla & kalla drag, men när ballongerna väl är inomhus igen (normal rumstemperatur) så expanderas dom sakteligen tillbaka till sin normala storlek och form. Den har inte gått sönder för det!

Detta kan även gälla för våra "Luftballonger", främst under kalla årstider och vi rekommenderar dig att inte röra dom tillhörande banden om ballongen tillfälligt krympt, då den senare kommer att återgå till normal storlek och därmed vanligtvis rättar till sig själv.

Våra produkter bör ej utsättas för direkt solljus, (ej heller i ett fönster med denna omedelbara utsatthet) eller för särskilt kalla/varma temperaturer eller drag. Kom ihåg att AC:n som tillexempel finns i bilar, också kan orsaka att ballongen krymper tillfälligt.

______________

Våra produkter håller väldigt god kvalitet. Normalspannet i hållbarhetstid för våra ballonger är allt från två dagar upp till flera veckor beroende på vilken produkt det gäller. Begripligt nog så har både blommor och ballonger sin egen individualitet och som ni förstår kan garanti endast lämnas på 24h hållbarhet gällandes ballongkreationer - med undantag för Heliumballonger, för båda parters skull.
______________

Ångerrätt ingår inte i specialtillverkade produkter gjorda efter kundens egna önskemål.

______________

Vi har kostnadsfri självupphämtning av beställningar i Vallentuna.

Upphämtning av beställningar i centrala Stockholm sker kostnadsfritt under särskilda vardagar och utöver dom dagarna tillkommer det en leveranskostnad. Leverans erbjuds både innanför och utanför tullarna och kan självklart ordnas efter överenskommelse. Fraktkostnaden tillkommer på 249 kronor inom tullarna. 
Leverans utanför tullarna kan självklart ordnas efter överenskommelse.

______________

Vi reserverar oss för att eventuella prisändringar och produktinnehållsförändringar kan ske utan vidare förvarning.

Se gärna därför aktuell prisuppgift här på vår Webshop eller Instagram den dagen då du vill genomföra beställningen av oss.

______________

Alla våra ballonger och produkter kan alltid innehålla smådelar. Det är alltid ansvarig vårdnadshavare, eller kund i fråga, som ansvarar för denna information och barnets säkerhet.


______________

De flesta kunder väljer att göra tillval på samtliga av våra produkter. Det du ser på bild behöver nödvändigtvis inte ingå. Det som står under produktinnehåll i Priskatalogen är det som ingår.

Genom att handla av oss godkänner du våra villkor.


_______________

Vid avbokning senare än 72 h debiteras hela beloppet.

Vanliga frågor

  • När måste jag beställa min vara innan upphämtning?
    Med anledning av Covid och hög efterfrågan, ser vi gärna att er beställning inkommer till oss cirka 3 veckor innan önskat upphämtningsdatum, eller så tidigt som möjligt.
    OBS! Ibland har vi självklart möjlighet att göra undantag - kontakta oss med ditt önskemål, så ska vi se vad vi kan göra!

  • Har ni en fysisk butik där man kan köpa era fina produkter?
    Åh, vi blir så glada när ni tycker om våra produkter!

    Tyvärr har vi ingen fysisk butik i dagsläget men förhoppningsvis kommer den möjligheten att finnas framöver.

  • Kan ni leverera era produkter till centrala Stockholm också?
    Självklart! Under utvalda vardagar erbjuder vi gratis upphämtning/Pickup i centrala Sthlm. Utöver det levererar vi mot en tilläggskostnad.

  • Hur länge håller en presentballong?
    Vilken bra fråga! :)

    Eftersom ballonger överlag är ett skört material så finns det tyvärr inget ensidigt svar.

    Vårt rekord för "presentballonger" är flera veckor(!) och den kortaste hållbarhetstiden hittills är fem dygn. Som vi nämnde tidigare garanteras endast 24h hållbarhet &

    rekommendationen är att ballongen bör blir upphämtad samma dag som den ska användas eller ges bort.

    Den rekommenderas även att poppas samma dag.


  • Gäller ångerrätten på ett köp om man helt enkelt skulle ångra sig?
    Vi strävar alltid efter att kunden ska bli så nöjd som möjligt!
    Det som är värt att känna till är att alla specialtillverkade varor tillverkade efter kundens önskemål inte ingår i allmänna ångerrätten.

  • Kan man beställa era presentballonger med fraktbolag?
    Vi rekommenderar i första hand upphämtning av våra presentballonger & blomsterarrangemang på plats.
    Då presentballongerna är så värdefulla och ömtåliga - kan dom dessvärre inte fraktas med fraktbolag i nuläget.
    En positiv nyhet är dock att vi just nu arbetar med att se över olika leveransalternativ från vårt övriga sortiment.

  • Levererar ni till andra ställen än Stockholm?
    I dagsläget levererar vi enbart våra produkter i centrala Stockholmsområdet samt Stockholm norrort (Täby, Danderyd, Åkersberga, Upplands väsby, Märsta) mot en tilläggskostnad.

    Har du några andra tankar eller funderingar?

    Ta gärna kontakt med oss, så återkommer vi till dig så fort som möjligt.


Prislistor

Våra prislistor kommer inom kort